Licence 2 Développement des applications mobiles & E-management
Le marketing digital est l'ensemble des activités employées sur le web pour promouvoir un produit ou service auprès du public. Il peut prendre de nombreuses formes telles que la tenue d'un site web ou blog, les réseaux sociaux, ou la publicité digitale.
Dans un mouvement doux et délicat, le marketing change de visage et il crée des emplois tels que:
Rédacteur Web
Content Manager
Expert Social Media
Responsable SEO
Traffic Manager & Responsable de l’Acquisition
Ux Designer
Customer Success Manager
Designer Graphiste
Brand Content Manager
Growth Hacker
- Enseignant: khalil salem
Course objectives:
The "e-Human resources management" module aims to: e-Human resources management
· Identify key human resource management activities in organizations.
· Locate the human resources function in relation to the major functions of the organization and in the socio-economic context.
· Enable students to gain knowledge on the use of digital technologies in human resources management.
· Explain the effects of digital technologies on human resource management.
· Implement human resource management tools and methods to address any challenges and adapt to current data.
· Create the necessary human resource management skills.
Contact form
BELMAHI Fatima Zohra
Email : fatima_belmahi@hotmail.com
Mobile : 0793899364
Objectifs du cours :
Le module "e-Human resources management" a pour objectif :
· Identifier les principales activités de la gestion des ressources humaines dans les organisations.
· Situer la fonction ressources humaines par rapport aux grandes fonctions de l’organisation et dans le contexte socio-économique.
· Permettre aux étudiants d'acquérir des connaissances sur l'utilisation des technologies numériques dans la gestion des ressources humaines.
· Expliquer les effets des technologies numériques sur la gestion des ressources humaines.
· Mettre en œuvre les outils et méthodes de gestion des ressources humaines pour relever tous les défis et s'adapter aux données actuelles.
· Créer les compétences nécessaires en matière de gestion des ressources humaines.
Fiche-contact :
Enseignant de la matière :BELMAHI Fatima Zohra
Email : fatima_belmahi@hotmail.com
Mobile : 0793899364
- Enseignant: Fatima zohra BELMAHI
This module offers a comprehensive guide to understanding and implementing strategies in the digital economy. Students will explore various e-business models, analyze digital market dynamics, and learn to leverage emerging technologies for business innovation and competitive advantage. Case studies and practical applications will enhance students' ability to formulate effective e-business strategies
- Enseignant: hanane mahida
- Enseignant: Ibtissem Belkhadem
الملكية الفكرية والمسؤولية القانونية في البيئة الرقمية
سنتطرق في هذا المقياس إلى مجموعة من الدروس:
- مفهوم الملكية الفكرية (تعريف الملكية الفكرية/ أنواع الملكية الفكرية/ المفاهيم الأساسية المتعلقة بالحقوق الفكرية)
- الملكية الفكرية الفكرية في البيئة الرقمية (تأثير التكنولوجيا الرقمية على حقوق الملكية الفكرية/ تحديات حقوق الملكية الفكرية في الإنترنتت/ القضايا القانونية المتعلقة بنشر المحتوى الرقمي)
- حقوق الطبع والنشر في العصر الرقمي (الطبع والنشر عبر الإنترنت/ الحماية القانونية للمحتويات الرقمية/ قوانين حماية المحتوى ضد النسخ غير القانوني)
- براءات الاِختراع في البيئة الرقمية (الخاصة بالتكنولوجيا الرقمية/ حماية الابتكارات الرقمية/ المسؤولية القانونية المتعلقة بالتعدي على براءة الاختراع في البيئة الرقمية)
- العلامات التجارية في البيئة الرقمية (كيفية تسجيل العلامات التجارية وحمايتها في البيئة الرقمية/ التعدي على العلامات التجارية عبر الإنترنت/ حماية العلامات التجارية في التجارة الإلكترونية)
البرنامج باللغة الإنجليزية:
- Intellectual property law
- Intellectual property in the digital environment
- Copyrights in the digital era
- Patents in the digital evironment
- Trademarks in the digtal environment
بالتوفيق للجميع
للتواصل مع أستاذ المقياس: ilyessboughalem@gmail.com
- Enseignant: Ilyes BOUGHALEM
A travers ce module, l’étudiant devra connaître les acteurs et le fonctionnement d’une chaîne logistique de manière générale.
Le cours permetra aussi de déduire le fonctionnement de la e- logistique et du e-marchandising ainsi que les outils utilsés tels que les ERP ...
- Enseignant: EL YASMINE AIT SI LARBI
The goal of this course is to provide students with comprehensive Data Collection and Cleaning as a critical phase in the data analysis process, ensuring that the data used for analysis is accurate, complete, and reliable. At the end of this course students should:
- Understand Data Collection Methods
- Categorize Data Sources
- Develop Data Collection Strategies
- ·Perform Data Cleaning Techniques using Data Cleaning Tools
- Evaluate and Improve Data Quality
SKILLS:
- Ability to collect ethical Data
- Ability to clean and perform Data for analysis
- Ability to use data cleaning tools to collect, prepare, and report data in a company.
ASSESSMENT :
- Course: 100% Online Exam
Credit:1
Coefficient: 1
Pre-requisite: Data and Excel, statistics and descriptive statistics.
- Enseignant: Aïcha Dif
- Enseignant: Benameur Rabaie
This course aims to equip students with knowledge about entrepreneurship and to raise their awareness of startup creation. This course aims to:
• Provide the student at the end of the cycle with the necessary tools to (re)discover themselves as entrepreneurs
• Participate in the development of a culture of entrepreneurship
• Discover this culture that brings initiative and recognizes success and the right to fail.
SKILLS:
- Ability to generate innovative ideas.
- Ability to develop a business plan/business model.
- Ability to start a business.
ASSESSMENT :
- Course: 100% Online Exam
Credit:1
Coefficient: 1
Pre-requisite: Finance and Marketing
- Enseignant: Aïcha Dif